gamla combifire! inställning av start stopp temeratur?
gamla combifire! inställning av start stopp temeratur?
Någon som vet hur man gör detta på en combifire "gamla modellen" utan digital inställning finns bara ett vred där man ställer in när den startar.
min eldar bara upp 5grader sen är den nöjd. det är inte jag. pelletsen går åt som f...n. samt att den bara står still en kort stund innan det är dags igen.
snälla hjälp.
min eldar bara upp 5grader sen är den nöjd. det är inte jag. pelletsen går åt som f...n. samt att den bara står still en kort stund innan det är dags igen.
snälla hjälp.
Janfire flex-a, Combifire 40, Pellistore,
MafaFlex skruv, Såbi Pellets
Jag har satt dit 2st termostater och ett relä.
Ställer in start med den ena och stopp med den andra termostaten.
Kör nu med ca 20-25 grader mellan start och stopp.
Beställde dom från Conrad .se men kan inte hitta dom nu där.
Det var samma som sitter i Combifire original.
Hittade hur man kopplade på detta forum .
Combifire med Janfire NH K-Silo samt Bulkförråd 11 m3 6m Skruv 9m skorsten med insatsslang 110mm
helt klart en intressant lösning. har köpt en ny termonstat ifrån vedsol, den gamla var trasig. 13grader start - stopp på den nya, det var den med mest. men tycker allt att det är lite dåligt. att kunna ställa in detta vore UNDERBART. kan köpa en till kostade bara ca. 160kr inkl frakt.perund skrev:Jag har satt dit 2st termostater och ett relä.
har letat efter kopplings schema men inte hittat nått, kommer du ihåg hur du gjorde?
Janfire flex-a, Combifire 40, Pellistore,
Ovanstående ritning stämmer med de som tidigare har redovisats här på forumet, dock något ännu tydligare redovisat än tidigare. Snyggt !!
Redovisad hållkrets går att driva med annan spänning och/eller med separat krets till brännaren om den inte "vill ha" 230 V som "startpuls".
Det är "bara" att separera kretsarna vid det 2-poliga reläet. Där den ena reläkontakten styr brännare (en del brännare vill ha en slutande kontakt för att starta medans andra vill ha 230 V) och den andra styr reläet som då kan drivas av den matning som man har att tillgå, t.ex 24 V AC från matningen till CBJ:n eller annat tillgänglig matning.
Om ni använder en transformator så se till reläet passar vald transformator. Lämnar transformatorn DC-spänning så måste reläet vara ett DC-relä och naturligtvis lika vid AC-drift.
Redovisad hållkrets går att driva med annan spänning och/eller med separat krets till brännaren om den inte "vill ha" 230 V som "startpuls".
Det är "bara" att separera kretsarna vid det 2-poliga reläet. Där den ena reläkontakten styr brännare (en del brännare vill ha en slutande kontakt för att starta medans andra vill ha 230 V) och den andra styr reläet som då kan drivas av den matning som man har att tillgå, t.ex 24 V AC från matningen till CBJ:n eller annat tillgänglig matning.
Om ni använder en transformator så se till reläet passar vald transformator. Lämnar transformatorn DC-spänning så måste reläet vara ett DC-relä och naturligtvis lika vid AC-drift.
Moderator
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.