Fel ext matning ecotec

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
Skriv svar
crille-66
Frö
Inlägg: 3
Blev medlem: tis 03 dec, 2013 20:13

Fel ext matning ecotec

Inlägg av crille-66 »

Hallå, jag får felmeddelande fel ext matning på displayen,med följd att brännaren stannar. Matningen funkar som det ska och om jag inte tar bort larmet går allt som vanligt, nu undrar jag om det finns någon med lite ideer om var felet kan ligga.
Stegatorparn
Pannrumsfanatiker!!!!
Inlägg: 5009
Blev medlem: sön 22 jan, 2012 11:20
Ort: Kungsbacka

Re: Fel ext matning ecotec

Inlägg av Stegatorparn »

Kan vara nivågivarna som spökar.
Kan du se pelletsnivån i internförrådet om den är hög eller låg när det larmar.
Vilken version har du, 3006 v ????
Optiburn -22, Värmebaronen Combimax 2000 UB -94, Ulma doserskruv, ack Thermia SA500B, Thermomatic CBJ, 3 ton bulkförråd
Värmer 240m²(2pl) + 90 m² källare
crille-66
Frö
Inlägg: 3
Blev medlem: tis 03 dec, 2013 20:13

Re: Fel ext matning ecotec

Inlägg av crille-66 »

Hej, nej slussvingarna är i vägen.Version är jag inte hundra på.Jag uppfattar det som att brännaren går som den ska tills den stängs av och efter en stund står det fel ext matning, låter jag bli att kvittera larmet funkar det. Det jag har märkt är att givarna verkar funka för det pendlar mellan 57 och 98,men när pannan stannar så är värdet 98.
Stegatorparn
Pannrumsfanatiker!!!!
Inlägg: 5009
Blev medlem: sön 22 jan, 2012 11:20
Ort: Kungsbacka

Re: Fel ext matning ecotec

Inlägg av Stegatorparn »

Larm ext matn och värdet 98 indikerar att internförrådet gått tomt i 10 minuter.
Kolla så extern skruven verkligen matar fram tillräckligt med pellets.
Optiburn -22, Värmebaronen Combimax 2000 UB -94, Ulma doserskruv, ack Thermia SA500B, Thermomatic CBJ, 3 ton bulkförråd
Värmer 240m²(2pl) + 90 m² källare
crille-66
Frö
Inlägg: 3
Blev medlem: tis 03 dec, 2013 20:13

Re: Fel ext matning ecotec

Inlägg av crille-66 »

Grejen är att pannan funkar dag efter dag så matningen borde inte vara för dålig,larmet ingen låga borde komma. Min tanke är samma som din att matningen är för dålig från externföffådet, men iom att pannan inte stannar gör mig tveksam.
Skriv svar