Problem med externskruven Ecotec A3

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
Skriv svar
J.Sa
Späd planta
Inlägg: 7
Blev medlem: lör 30 nov, 2013 00:11

Problem med externskruven Ecotec A3

Inlägg av J.Sa »

Hej!

Ny här på forumet!

Jag har problem med att få fast motorn till externskruven på min Ecotec A3 pelletsbrännare, tänkte se om någon vet hur man ska gå tillväga (känns som att det egentligen är så himla lätt att jag helt enkelt inte ser lösningen).

Jag fick problem med nivåvakterna till internförrådet, dessa är nu utbytta och skruven driver som den ska, och i samband med det så hände någonting med externskruven. Den hade hoppat ur läge på något sätt och fortsatt att snurra tills strömsladden snurrat med runt axeln tills de två kablarna inne i motorn lossat. Jag satte dit dessa igen och motorn får ström, men när motorn driver så "skruvas den av axeln" och lossnar. Det verkar inte som att jag får ner pinnen tillräckligt i hålet.

Kan någon som har bytt motorn någon gång svara på hur man får fast den riktigt, ska man skruva fast den eller trycka ner den? Skruvar jag så tar den metallplatta som ska sticka in i motorn emot och jag får inte ner den mer.

Finns det någon som vet varför den skruvar av sig varje gång jag sätter igång skruven, och vad jag ska göra för att fixa det?

MVH Jerker
Användarens profilbild
Roli
Pannrumsfreak!!!
Inlägg: 4183
Blev medlem: tor 28 okt, 2004 12:36
Ort: Särö / Kungsbacka

Re: Problem med externskruven Ecotec A3

Inlägg av Roli »

Då det finns ett antal olika skruvlösningar och motorinfästningar, så skulle kanske en bild underlätta. Det blir iallafall lite lättare att ge tips och kommentarer om man ser vad du har.

T.ex så har EcoTec haft både röda och gröna kåpor på sina externskruvar och där skiljer det på infästningarna....
Moderator
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
Skriv svar