Projekt A3

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
xdigger
Pannrumsnisse!
Inlägg: 856
Blev medlem: tor 16 dec, 2010 21:51
Ort: Eskilstuna

Re: Projekt A3

Inlägg av xdigger »

Motdragslucka KW05 monterad... Ska nu vänta på att bruket brinner fast så ska jag ställa in dragluckan, provade lite grovt och den öppnar faktiskt mindre än vad jag trodde den skulle göra.
Stenhus från -58, Thermia Biomatic -03, Ecotec Bioline 20 -05, Thermomatic EC Home, EVR-C. Egensotare.
Användarens profilbild
bergatorparen
Pannrumshärskare!
Inlägg: 2881
Blev medlem: mån 16 mar, 2009 14:52
Ort: Bergatorp

Re: Projekt A3

Inlägg av bergatorparen »

Jo, men vänta bara du tills du får upp tempen i skorstenen, så skall du få se på annat :lol:
CTC 1200 Ekonomi 04 Viking Bio 07 MAFA veckoförråd
Danfoss ECL 100 Comfort
Tigex 25
Eldvin
Pannrumstomte!
Inlägg: 1830
Blev medlem: ons 18 nov, 2009 20:14
Ort: Skogdalen

Re: Projekt A3

Inlägg av Eldvin »

Ja,Testa å fyll panna med ved så kommer du märka en viss skillnad.Brinner lugnare .
xdigger
Pannrumsnisse!
Inlägg: 856
Blev medlem: tor 16 dec, 2010 21:51
Ort: Eskilstuna

Re: Projekt A3

Inlägg av xdigger »

Fick faktiskt högre rökgastemp nu märkte jag.. Antar att mindre luft som smiter in och kyler pannan!

Japp, det ska tydligen vara fördel när man eldar ved, får testa sen när det är dags att elda ved igen, kul att se hur mycket den öppnar sig, har tidigare sänkt draget med sotluckan.
Stenhus från -58, Thermia Biomatic -03, Ecotec Bioline 20 -05, Thermomatic EC Home, EVR-C. Egensotare.
xdigger
Pannrumsnisse!
Inlägg: 856
Blev medlem: tor 16 dec, 2010 21:51
Ort: Eskilstuna

Re: Projekt A3

Inlägg av xdigger »

Så har man köpt sig en Thermia Biomatic+ att stoppa brännarn i.. ;) Verkar vara en mycket smidig konstruktion! :)
Stenhus från -58, Thermia Biomatic -03, Ecotec Bioline 20 -05, Thermomatic EC Home, EVR-C. Egensotare.
Skriv svar