monterings stosen?

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
Skriv svar
grey
Stor entusiast!
Inlägg: 209
Blev medlem: fre 02 mar, 2012 19:35

monterings stosen?

Inlägg av grey »

Ja .. är det någon som plockat bort själva monteringsstosen på ulma pannan någon gång. alltså den runda som du sedan för in brännaren i? ,

finns det någon form av packning eller tätning bakom den?

tycker att jag fortfarande har lite problem med att det ryker in alldeles vid start.
Vet inte hur det är för er andra?

Men för mig i alla fall så oavsett väder ute och drag i skorstenen så ryker det in lite grann alldeles vid start.

tycker mig se när jag lyser med ficklampa alldeles vid stosen att ryker något från själva skruvhålen.
det kommer lite rök som sen avtar och sedan under resten av eldningscykeln försvinner.

upplevde inte detta när pannan var helt ny. men efter ett tag uppstod det. tänkte att det kanske skulle försvinna efter att sotaren varit hemma men ingen skillnad . så jag misstänker att det har något med det som är bakom stosen ..

men kanske jag borde förbereda mig och köpa en eventuell packning/tätning innan jag monterar bort den?

någon annan som märkt av rök alldeles vid uppstarten?
" När toalett och kylskåp är på plats i pannrummet så är min Mansgrotta komplett. "
- [ULMA Panna & ULMA brännare] -
Eldvin
Pannrumstomte!
Inlägg: 1830
Blev medlem: ons 18 nov, 2009 20:14
Ort: Skogdalen

Re: monterings stosen?

Inlägg av Eldvin »

Det sitter en tunn packning där av nått slag.Men du kan köpa en tub med silicon som tål värme och täta med.
grey
Stor entusiast!
Inlägg: 209
Blev medlem: fre 02 mar, 2012 19:35

Re: monterings stosen?

Inlägg av grey »

Ok tack för tipset :)
" När toalett och kylskåp är på plats i pannrummet så är min Mansgrotta komplett. "
- [ULMA Panna & ULMA brännare] -
Eldvin
Pannrumstomte!
Inlägg: 1830
Blev medlem: ons 18 nov, 2009 20:14
Ort: Skogdalen

Re: monterings stosen?

Inlägg av Eldvin »

Varsegoo! :D
Skriv svar