Sett uppifrån ska ju matarskruven normalt sett sitta ungefär vinkelrätt mot PCS:ens skruvaxel. Det går dock inte att ordna så som mitt pannrum ser ut. Jag har fått sätta Feedon så att den sitter tämligen "flackt" relativt PCS:ens skruvaxel.
Detta tycks göra att en del pellets smulas sönder i utmatningslådan när PCS kör skruven. Det spån som bildas följer inte riktigt med upp i Feedon. Därför ökar sakta men säkert andelen spån i utmatningslådan. Spånet packar ihop sig och efter någon vecka eller två har det blivit så mycket att Feedon inte längre får med sig tillräckligt med pellets upp. Ibland blir det stopp för att spånets rasvinkel tycks vara brantare än den är för pellets; Feedon plockar upp den pellets som finns men spånet vill inte rasa ihop, vilket gör att den kapacitiva givaren inte ger signal att starta bottenskruven.
Jag har tömt utmatningslådan helt ett par gånger och kollat den pellets som matas ut från förrådet. Visst finns det spån där, men inte på långa vägar så hög andel som det blir i lådan efter ett tag. Så jag är ganska säker på att spånet bildas i utmatningslådan.
Är det någon med PCS som varit med om något liknande, dvs. att pellets smulas sönder i utmatningslådan? Några tips på lösningar?
EDIT 11-11-01:
Nu på morgonen hade jag ett sånt driftstopp så jag passade på att ta ett foto:

Större bild:
https://picasaweb.google.com/1095938257 ... 8852604034