Dåligt tryck på varmvattnet?

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
Skriv svar
alexandre91
Frö
Inlägg: 2
Blev medlem: ons 14 sep, 2016 17:29

Dåligt tryck på varmvattnet?

Inlägg av alexandre91 »

Thermia

Biomatic

Serial 158902 , år 2006

140dm2 245kg

Kan inte mkt alls om pelletsvärmare, en vän som haft problem med att vart man än i hushållet använder varmvattnet så blir trycket enormt lågt så de knappt kommer vatten alls.. värmen är det inget större fel på, han har ringt en reperatör som ska komma imorgon eller dagen efter, så tänkte att man kunde hojta till här för å se om det kan vara något enkelt han kan prova åtminstonde före han kommer. Så att han inte bara kastar några tusen på nått som vem som helst kan göra? Termo kranen står på max, har den några rum bort... Hjälper mer än gärna till med mer info om jag bara vet vad jag ska kolla, är rätt snabblärd ;) Han har nämligen en tendens av o hyra in folk för exakt allt just nu för att de är tungt för han på jobbet, så de blir många onödiga tusen per månad till liknande saker, skulle nog vara enormt skönt för honom om det finns nått vi kan göra åt saken själva, isf får jag väll bara informera honom om vad som sagts här.. Kan dock mycket väl vara så att den behöver besökas av en reperatör, men får verkligen inte den känslan.. Hojta bara till om ni inte fattade nått lr behöver nån specifik information, stressade fram de här såfort jag kunde, vill åtminstonde försöka :) Tusen tack till alla som bara läst, o en miljon till den som känner sig övertygat om vad problemet kan vara.. Ciao!
alexandre91
Frö
Inlägg: 2
Blev medlem: ons 14 sep, 2016 17:29

Re: Dåligt tryck på varmvattnet?

Inlägg av alexandre91 »

Och tryck kanske var fel förklaring, har ingen blekaste vad man kallar det i ett sånt här sammanhang, de känns som att någon står o kissar på dig när du duschar, kanske är lite mer ilustrerat för o ge lite insikt.. :) tack igen
FRS05
Energiprofet!
Inlägg: 595
Blev medlem: mån 21 nov, 2011 17:08
Ort: Halmstad

Re: Dåligt tryck på varmvattnet?

Inlägg av FRS05 »

Är inte trycket på kallvatten lågt? Eller där är trycket som vanligt?
Ulmapannan
Ulma 2000 TCA
Dragbegränsare
Mafa Midi
140m2 + 90m2, 1909, 22grader
xdigger
Pannrumsnisse!
Inlägg: 856
Blev medlem: tor 16 dec, 2010 21:51
Ort: Eskilstuna

Re: Dåligt tryck på varmvattnet?

Inlägg av xdigger »

Börja med att kolla blandventilen, den blandar ju varm och kallvatten, kanske ör den som kärvar alternativt stopp i värmeväxlaren, men kolla blandventilen först.
Stenhus från -58, Thermia Biomatic -03, Ecotec Bioline 20 -05, Thermomatic EC Home, EVR-C. Egensotare.
Skriv svar