Ett måste för att veta brännareffekten är att mäta förbrukningen, Har du bara tillgång till hushållsvåg är det bara att fylla upp internförrådet till struketmått sedan börja ta tid o mata brännaren från hushållsvågen under 10 minuter. 1 kg innehåller 4,8 kW..
Lättast är att göra detta via "testutgångar" genom att ställa in fläkt o matning från dom olika effektstegen du har aktiverad..
När du gjort detta vet du även effekten på brännaren i dom olika effektstegen o kan justera in fläkten rätt i samma veva
350 gram/10 min = 10 kW fläkt 26%
520 gram/10 min = 15 kW fläkt 34%
695 gram/10 min = 20 kW fläkt 54%
Dessa värden kan du använda i min/låg o hög så använder bara brännaren dom effekter som behövs, min kommer den oftast bara behöva gå på o hög endast om du skulle tappa mycket vv som är det mest krävande i ett hus.
Det enda du behöver göra i framtiden vid ny leverans av pellet el byte är att kontrollera matningsfaktorn i dom olika effektstegen o ev justera matningen, Fläkt behöver du aldrig ändra

Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd