Riktig vajer från sotarverktyg! Satan vilka grejjor

Skriv svar
lennart wiklund
Lärjunge!
Inlägg: 351
Blev medlem: sön 31 okt, 2004 18:23
Ort: järpen i vackra jämtland

Riktig vajer från sotarverktyg! Satan vilka grejjor

Inlägg av lennart wiklund »

Har jävlats till och från i många år nu med sotning av pannans tuber,kört med pianotråd olika tjocklekar,men dessa har bara gått av!

Ringde sotarverktyg måndags och beskrev problemet,har ju tittat lite på deras dyra vire att använda till borrmaskinen. Tog och beställde en på 130cm,jävlar vilken rejäl pjäs :D Köpte även borstar i 85mm diameter,tuberna är 80 i vedoluxen,och dom tre understa tuberna är ju krökta. Nyss uppkommen från pannrummet! Jag är lyrisk,varför har man inte kostat på och köpt denna tidigare? Ja dyr är dom ju,hela fakturan med fyra borstar och vajern slutade på 2013kr,men fan värt vartenda öre! Denna vire sliter man nog inte ut i första skedet. Tog sedan borstarna 2st i tjockare material,0.15 istället för 0.10,dessa håller betydligt bättre. Kan varmt rekommendera denna vire till er som jävlas!!
Värmebaronen Vedolux 2016+ Viking Bio 20+termomatic CBJ+ACC 2X500L bORÖ+LADDOMAT 4030 ved,pellets,jävligt vass yxa. å jackad kolv på motorsågen...Värmer 95kvm på två plan,samt källare till 18c. 20 får samt 5oxar. Även en Ford 4610-4 på gården
rod02
Pannrumshärskare!
Inlägg: 2637
Blev medlem: lör 20 dec, 2008 02:01

Re: Riktig vajer från sotarverktyg! Satan vilka grejjor

Inlägg av rod02 »

Gör sotaren något åt dessa tuber? I min panna har jag bara 2 tuber. Nästan stora som tennisboll. Dessa fixar sotaren. Knappt lönt att röra själv när det eldas pellets.
Egor duplomat D1F 1978 Pellx 2001 7.0 Tigex25 Bulkföråd Termomatic ERA
FredrikK
Prima virke
Inlägg: 50
Blev medlem: mån 21 nov, 2016 14:40
Ort: Vretstorp / Viby

Re: Riktig vajer från sotarverktyg! Satan vilka grejjor

Inlägg av FredrikK »

Jag är också supernöjd med mina tubborstar och skaft från Sotarverktyg. Gör ordentligt rent utan att vara tungjobbade.
CTC Ecoflex
KW Z150 dragbegränsare
MAFA Mini


Värmer 1½ plansvilla på 148kvm + 64kvm garage
lennart wiklund
Lärjunge!
Inlägg: 351
Blev medlem: sön 31 okt, 2004 18:23
Ort: järpen i vackra jämtland

Re: Riktig vajer från sotarverktyg! Satan vilka grejjor

Inlägg av lennart wiklund »

Jadu Fredrik,att man inte köpt denna vajer tidigare....iställethar man stått och djävlats i flera år...
Värmebaronen Vedolux 2016+ Viking Bio 20+termomatic CBJ+ACC 2X500L bORÖ+LADDOMAT 4030 ved,pellets,jävligt vass yxa. å jackad kolv på motorsågen...Värmer 95kvm på två plan,samt källare till 18c. 20 får samt 5oxar. Även en Ford 4610-4 på gården
Skriv svar