Pelletsbilen.se?

Vednisse
Pannrumsnisse!
Inlägg: 788
Blev medlem: lör 13 jan, 2007 23:47
Ort: Skåne

Pelletsbilen.se?

Inlägg av Vednisse »

Är det någon som handlat där nyligen och fått prylarna?
Har inte super bråttom, bara det kommer.
/Vednisse
TMV ALPHA, Bionordic B16GL (special limited edition), Styrning M3 SMART, Modulerande effekt (PID), Tryckluftsrensning, Hemmabyggd doserskruv, PLC-styrd externmatning, Värmer tegelhus -64 på ca:168kvm, 7,5m insatsrör 100mm, KW150 dragbegränsare.
micke_932
Pannrumshärskare!
Inlägg: 2441
Blev medlem: tis 25 okt, 2005 13:49
Ort: Halmstad

Inlägg av micke_932 »

Tyvärr så verkar du inte vara ensam, det är flera här som haft problem med långa leveranstider verkar det som.
En Roslagsbrännare och en Nibe City, finns placerad i län N (Halmstad)
brännaren går året runt sedan 2006, har bara bytt tändelement 3 gånger 2011, 2015 och 2019, allt annat är originaldelar.
petero1973
Ungskog
Inlägg: 15
Blev medlem: mån 12 jan, 2009 17:56
Ort: HALMSTAD

Inlägg av petero1973 »

Handlade av pelletsbilen för bara några veckor sedan. Askraka och tändelement till PX21. Det tog bara 3-4 dagar innan jag hade grejorna. Betalade mot postförskott så inget skojeri med förskottsbetalning.
Bostad: Enplanshus 118m2 med lika stor uppvärmd källare.
Panna: Diom DT20B (1974)
Brännare: KMP PX21 och veckoförråd
Kamin: Keddy 520P spiskassett.
Vednisse
Pannrumsnisse!
Inlägg: 788
Blev medlem: lör 13 jan, 2007 23:47
Ort: Skåne

Inlägg av Vednisse »

Jag hade inte bäställt ännu, skulle bara kolla läget eftersom det fanns en tråd om problem med leveranserna.

Beställde igår 10/5 (orderbekräftelse kl.18.20), idag när jag kom hem från jobbet 11/5 låg det en avi i brevlådan :!:
Mindre än ett dygn :) , kan man knappast klaga på.

/Vednisse
TMV ALPHA, Bionordic B16GL (special limited edition), Styrning M3 SMART, Modulerande effekt (PID), Tryckluftsrensning, Hemmabyggd doserskruv, PLC-styrd externmatning, Värmer tegelhus -64 på ca:168kvm, 7,5m insatsrör 100mm, KW150 dragbegränsare.
Pallsson
Späd planta
Inlägg: 8
Blev medlem: mån 29 nov, 2010 20:25

Inlägg av Pallsson »

Själv har jag beställt ett styrkort till PX21 från Pelletsbilen. Och väntar fortfarande efter 15dagar på styrkortet för 3500kr.
Beställde den måndag kväll 15/11, gick några dagar utan leverans besked. Försökte då kontakta dom flera gånger via mail och telefon. Inget svar överhuvud taget. Ringde då direkt till Ariterm, som man igentligen inte får göra för att kolla om pelletsbilen hade kursatt eller så.
Fick då reda på att Pelletsbilen hade beställt först på onsdag den 17/11 och
vidare så skickade Aritem först på Fredag den 19/11. Då tänkte jag att
kortet borde komma någon gång i början av nästa vecka. Och att
man inte kan handla utav varken Pelletsbilen eller Aritem med dessa
leverans tider, då det är över 10 grader kallt. Och tur att man inte har betalat något i förskott. Tisdag den 23/11 fick jag ett mail, om att packetet var skickat. Men icke heller hela veckan gick utan något styrkort. Så jag blev tvungen att leta på stan om någon hade en triac BT139-800. Svårt att få tag på. Men tillslut hittade jag en beg. BT139-500. Lagade den själv på Lördag 27/11. Har fungerat sedan dess.
Nu funderar jag på om problemet ligger hos dom eller hos posten.
Men en sak är ju klar. Aldrig mer något köp av pelletsbilen. och Aritem
går miste om ett värmesystem köp ca 100000kr till nästa år. Med deras dåliga support och leverans tid.
Pallsson
Späd planta
Inlägg: 8
Blev medlem: mån 29 nov, 2010 20:25

Inlägg av Pallsson »

Tänkte höra om någon mer har problem med leverans från pelletsbilen för
närvarande. Dom kanske inte har råd att lösa ut packen från Ariterm
och andra företag.
jogy
Frö
Inlägg: 3
Blev medlem: mån 04 dec, 2006 13:42

Oseriöst av pelletsbilen

Inlägg av jogy »

Jag postade just ett separat inlägg om pelletsbilen.se. I god tro så kortbetalade jag vid beställning från pelletsbilen. Pengarna drogs direkt men inga varor har kommit och det går inte att nå dem (svarar inte på mail eller telefon).

Jag tycker de har en snygg och bra sida men jag skulle aldrig handla hos dem igen eller råda någon annan att göra det. Nu har jag tröttnat och försökt häva köpet och jag hoppas jag får tillbaka mina pengar.
Bionet 12D, Dalatanken 750l
notti
Pannrumsnisse!
Inlägg: 702
Blev medlem: sön 10 okt, 2004 22:33

Inlägg av notti »

Jag beställde tändelement för en månad sedan och den kom tre dagar senare ... :wink: :D
KMP PX20 ..CTC Total ..med 3.5 ton bulkföråd
magnum310
Frö
Inlägg: 2
Blev medlem: ons 08 jun, 2011 17:06

Utebliven leverans torts betalning

Inlägg av magnum310 »

Beställde en pellvac föravskiljare från pelletsbilen.se den 1 maj som jag ännu inte sett röken av. Har inte hört ett ljud trots upprepade mail och påringningar. Jag kan ha förståelse för att ett litet företag kan få tillfälliga problem med t.ex. sjuka medarbetare, försenade leveranser eller vad det nu kan vara, men att inte besvara telefon eller mail på över en månad är ju helt åt h-e. Ska nu försöka häva köpet och få tillbaka pegarna men hur gör man det när man inte kan få kontakt? ARN? Kanske ett mail till pellvac för att upplysa dem om vilken usel återförsäljare de håller sig med. :evil:
race
Gallringsobjekt
Inlägg: 30
Blev medlem: sön 26 dec, 2010 01:05
Ort: Traryd
Kontakt:

Inlägg av race »

Dom suger!!

Handlat av dem två gånger nu och båda gångerna tog det ca 1mån att få hem lite enkla små saker :( kan även tillägga att det stod på deras hemsida att allt fanns hemma och skulle lev. inom 24h. Dåliga på att svara när man försöker få tag på dom med ;)
// race

1½ plans tegelvilla på 140kvm
+ 80kvm källare!
Viking BioNordic B16GL 2007
Veckoförråd i aluminium
BioNorr 6mm pellets (Helnöjd)
CTC 1100 Komplett 1994
KW 150 Dragbegränsare
magnum310
Frö
Inlägg: 2
Blev medlem: ons 08 jun, 2011 17:06

Re: Utebliven leverans torts betalning

Inlägg av magnum310 »

magnum310 skrev:Beställde en pellvac föravskiljare från pelletsbilen.se den 1 maj som jag ännu inte sett röken av. Har inte hört ett ljud trots upprepade mail och påringningar. Jag kan ha förståelse för att ett litet företag kan få tillfälliga problem med t.ex. sjuka medarbetare, försenade leveranser eller vad det nu kan vara, men att inte besvara telefon eller mail på över en månad är ju helt åt h-e. Ska nu försöka häva köpet och få tillbaka pegarna men hur gör man det när man inte kan få kontakt? ARN? Kanske ett mail till pellvac för att upplysa dem om vilken usel återförsäljare de håller sig med. :evil:
En liten uppdatering: Kontaktade Pellvac direkt och påtalade problemet med deras återförsäljare. Pellvac var mycket hjälpsamma. Det tog två dagar sedan fick jag tillbaka pengarna från pelletsbilen.se. Mycket nöjd med Pellvacs bemötande, men pelletbilen.se kommer jag aldrig att vända mig till igen.
Lingus
Frö
Inlägg: 3
Blev medlem: fre 23 sep, 2011 19:42

Re: Pelletsbilen.se?

Inlägg av Lingus »

Tjena!! Beställde två element och ett chip till min kmp px 21 den 10 sep. Beställningen till pelletsbilen.se gick snabbt och fick till svar att min beställning gått igenom plus betalning i förskott( dum som man är).Hörde inte något svar på tre dagar då mail jag får inget svar, ca 10 mail senare får jag svar att det ska skickas under förra veckan. Okej bra tänker man. Får inget svar när jag skickar ett nytt mail.I onsdags kväll mailar jag Magnus på Pelletsbilen igen och meddelar honom att jag kommer att skriva HÄR om jag inte får ett svar, 5 min senare får jag ett mail att han fått in elementen i samma dag och att han skulle skicka dom igår nästan 14 dagar senare. I dag fredag inget kollinr eller svar från Pelletsbilen.se. Så jag var tvungen att skaffa ett element det blev Sölvesborgs pellets ringde samma dag och hämtade det efter jobbet..SÅ ALLA SOM FUNDERAR PÅ PELLETSBILEN.SE TÄNK TVÅ GÅNGER MINST
peppedino
Späd planta
Inlägg: 5
Blev medlem: mån 05 sep, 2011 23:42

Re: Pelletsbilen.se?

Inlägg av peppedino »

Skickade ett e-post meddelande till Pelletsbilen.se ikväll för att annullera min order. I meddelandet bifogades länkar hit och till denna tråden........Snabbare svar får man leta efter: ORDERN MAKULERAD !

Nu ska vi se hur snabbt det går med återbetalningen av gjord förskottsbetalning.

Det är lite olustigt att man på denna webb-sida refererar till pelletsbilen.se som en seriös leverantör på flera ställen.
Att jag gjorde min beställning hos pelletsbilen.se beror på de referenser och hänvisningar som man lämnar i olika trådar på pellets.info . När man går in på pelletsbilen.se hemsida så är den riktigt proffsig och ser väldigt seriös ut. Det är först när man försöker ta kontakt som man börjar förstå att det nog inte är så seriöst.
Man e-postar på alla adresser man kommer åt, man ringer, man sms:ar, man faxar, inget svar överhuvudtaget!!!! Tur i oturen att detta forum finns och att andra kan bli varnade för att inte beställa och framförallt INTE betala i förskott hos pelletsbilen.se

Så det vore bra om någon kunde starta en ny tråd med referenser till SERIÖSA LEVERANTÖRER som gärna också har en webbshop.
Nicks
Frö
Inlägg: 4
Blev medlem: tis 18 okt, 2011 08:46

Re: Pelletsbilen.se?

Inlägg av Nicks »

Har samma problem. Läste en massa om min brännare på detta forumet och gjorde sen en beställning av tändelement och program. Betalade i förskott den 17 oktober har har varken sett grejerna eller någon bekräftelse på att de har fått pengarna. Har någon av er som betalt i förskott fått era grejer eller pengarna tillbaka?
Hur länge ska man vänta innan man polisanmäler?

Edit:Jag har nyss fått en ett mail om att orden är skickad.

/Nicks
Senast redigerad av Nicks den tor 27 okt, 2011 10:09, redigerad totalt 1 gånger.
KMP PX21-2006
peppedino
Späd planta
Inlägg: 5
Blev medlem: mån 05 sep, 2011 23:42

Re: Pelletsbilen.se?

Inlägg av peppedino »

Jag betalade med PayPal och gjorde reklamation via PayPal och då blev det en jädrans fart på pelletsbilen.se . Det kom väldigt snabbt en annullering av lagd order. Jag tror det kom 6 mail från pelletsbilen.se med att ordern var annullerad. Så nog fungerar deras E-post!! Sedan tog det ett par dagar så kom återbetalningen in på mitt konto från PayPal.
Till saken hör att jag i reklamationen till PayPal bifogade länkar till denna och ytterligare 1 tråd från detta forumet.

Att betala med PayPal är faktiskt en ganska bra säkerhet mot oseriösa säljare och en garanti på att man har en möjlighet att få sina pengar tillbaka. Tänk bara på att man måste reklamera sitt köp inom en viss tid, tror det är max 3 veckor från betalningen är gjord.
Skriv svar